طرز استفاده از منوی دیجیتال (نحوه اسکن منو رستوران)

طرز استفاده از منو دیجیتال

بسیاری از افرادی که از خدمات رستوران و کافه‌ها استفاده می کنند با طرز استفاده از منو دیجیتال آشنا هستند. منو دیجیتال راهی عالی برای بهبود تجربه مشتریان در کافه و رستوران است. با استفاده از این منو، می توان به مشتریان کمک کرد تا سریعتر و راحت تر سفارش دهند، اطلاعات بیشتری در مورد غذاها و نوشیدنی‌ها کسب کنند و به طور کلی تجربه‌ای دلپذیرتر داشته باشند. ما در این مقاله به نحوه استفاده از این منو می پردازیم. اما قبل از آن نیاز است معرفی مختصری از ساخت منو دیجیتال و اجزای تشکیل دهنده آن داشته باشیم.

منوی آنلاین از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

در اینجا چند نکته در مورد طرز استفاده در کافه و رستوران برای جذاب‌تر شدن منو آورده شده است:

به روز بودن منو : یکی از نکات مهم در مورد طرز استفاده از منو دیجیتال به روز بودن منو است. مهم است که منوی دیجیتال شما همیشه به روز باشد تا مشتریان بتوانند مطمئن باشند که اطلاعات دقیقی در مورد غذاها و نوشیدنی های شما دارند.

طراحی جذاب: منوی دیجیتال باید جذاب و تعاملی باشد تا مشتریان ترغیب شوند از آن استفاده کنند. تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات واضح استفاده از منوها را راحت تر می کند. این ویژگی به مشتری این امکان را می دهد تا قبل از انتخاب غذا یا نوشیدنی، آن‌ها را ببیند و تصمیم بهتری بگیرد. همچنین هنگامی که  توضیحات مفصل درباره هر غذا یا نوشیدنی به مشتریان ارائه شود، آنها برای استفاده از منوها ترغیب می شوند و مشکلی با آن ندارند.

اضافه کردن منو به سایر ابزارهای دیجیتال: یکی دیگر از نکاتی که در طرز استفاده از منو آنلاین می تواند بسیار کاربردی باشد، وصل کردن آن به سایر ابزار­های دیجیتالی است.  اگر از یک سیستم POS دیجیتال استفاده می کنید، می توانید منوی دیجیتال خود را به آن متصل کنید تا سفارشات به طور خودکار وارد شوند. این مورد می تواند موجب صرفه جویی در وقت کارکنان و بهبود تجربه مشتری گردد.

منوهای دیجیتال می توانند ابزاری قدرتمند در ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری در کافه و رستوران باشند. با پیروی از نکات ذکر شده در بالا، می توانید مطمئن شوید که منوی دیجیتال شما به خوبی طراحی شده و به خوبی استفاده می شود.

مزیت منو آنلاین چیست ؟

در اینجا چند مزیت استفاده از منوی دیجیتال در کافه و رستوران آورده شده است:

افزایش سرعت سفارش گیری: اگر مشتریان طرز استفاده از منو دیجیتال را بدانند، به راحتی می توانند سفارشات خود را ثبت کنند. بدین ترتیب زمان انتظار آنها برای ثبت سفارش کاهش می یابد.

تجربه مشتری: منوی دیجیتال می تواند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کند، زیرا مشتریان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد غذاها و نوشیدنی ها کسب کنند و به طور کلی تجربه ای دلپذیر تر داشته باشند.

کاهش هزینه ها: یادگیری طرز استفاده از منو دیجیتال و آموزش آن به مشتریان موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا نیازی به چاپ و توزیع منوهای کاغذی نیست.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه های خود هستید، استفاده از منوی دیجیتال یک گزینه عالی است.

آموزش استفاده از منوی دیجیتال

منوی آنلاین یک راه آسان و مدرن برای نمایش منوی غذا و نوشیدنی در رستوران و کافه است. یادگیری طرز استفاده از منو دیجیتال به مشتریان اجازه می دهد تا به راحتی منو را مشاهده کنند و سفارش خود را ثبت کنند. در زیر چند مرحله برای استفاده از منو در رستوران و کافه آمده است:

  1. اسکن کد QR : اولین قدم در استفاده داشتن بارکد خوان بر روی گوشی هوشمند است. مشتریان می توانند با استفاده از دستگاه های هوشمند خود کد QR را اسکن کنند. این کد QR معمولاً روی میزها یا جاهای دیگری در رستوران یا کافه قرار داده می شود. گاهی اوقات کد QR منو در صفحات مجازی مربوط به رستوران یا کافه مانند اینستاگرام موجود است. البته ممکن است منو نیز به صورت آنلاین در این صفحات نیز وجود داشته باشد.
  2. مشاهده منو: پس از اسکن کد QR، مشتریان به صفحه منو هدایت می شوند. در این قسمت مشتریان می توانند منوی غذا و نوشیدنی را مشاهده کنند. منوها معمولاً شامل تصاویر و توضیحات غذا و نوشیدنی ها است. در این قسمت معمولا غذاها در کتگوری های مختلفی قرار مینحوه اسکن منو رستوران گیرند و به دسته های پیش غذا، دسر، سالاد و … تقسیم می شوند.
  3. انتخاب سفارش: مشتریان می توانند از منو انتخاب کنند و سفارش خود را ثبت کنند. آنها می توانند تعداد و نوع غذا و نوشیدنی ها را انتخاب کنند و به سبد خرید خود اضافه کنند. البته ممکن است در بسیاری از کافه ها و رستوران ها، پس از دیدن منو آنلاین، نیاز باشد تا سفارش خود را به صورت حضوری به گارسون اطلاع داده و آن را ثبت کنید.
  4. پرداخت: آخرین مرحله از طرز استفاده از منو هوشمند، پرداخت صورت حساب است. پس از انتخاب سفارش، مشتریان می توانند به صفحه پرداخت هدایت شوند که می توانند از روش های مختلف پرداخت مانند پرداخت آنلاین یا پرداخت نقدی استفاده کنند.

آشنایی با طرز استفاده از منوی هوشمند در رستوران و کافه به مشتریان امکان می دهد تا به راحتی منو را مشاهده کنند و سفارش خود را ثبت کنند، همچنین به کاهش تماس های بین مشتریان و کارکنان کمک می کند و فرآیند سفارش دهی را سریعتر و ساده تر می کند.

منبع : ShoocalFitSmallBusiness

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت خرید منو دیجیتال از ما مشاوره رایگان بگیرید

اسکرول به بالا